Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

David Ondrejkovič

Kontrolní otázka

Kontrolní otázka - čím dohoníte běžný dopravní letoun letící v letové hladině cca 9 km rychlostí okolo 900 km/h, který ztratil spojení, nareaguje na pokyny ze země a opustil předepsaný letový koridor? Napovím Vám - L-159 ALCA to NENÍ. Takový letoun lze bez nadzvukového letectva maximálně na dálku bezkontaktně sestřelit. Jedině nadzvukové letectvo je schopno navázat s takovýmto letounem vizuální kontakt a vyloučit možné nedorozumění či technické (případně lidské) problémy. Nedovedu si představit jiný prostředek, který by dodal příslušnému velícímu generálovi dostatek informací pro to nejméně špatné rozhodnutí.

Bez nadzvukového letectva by tento případ zřejmě skončil daleko hůře: http://technet.idnes.cz/serial-letadlo-plne-bezvladnych-tel-havarovalo-nezachranili-ho-stevard-ani-stihacky-g3s-/tec_technika.asp?c=A100607_164623_tec_technika_pka

0/0
10.3.2011 12:04

David Ondrejkovič

Re: Kontrolní otázka

Naštěstí mají dopravní letadla automatický systém TCAS, který dokáže i bez zásahu posádky "uhýbat" letounem když okolo něj létají letouny jiné (třeba nadzvukové stíhačky) a lze jej tak vychýlit k předpokládanému místu dopadu trosek, které je daleko od obydlených oblastí.

0/0
10.3.2011 12:04

SID09

Re: Kontrolní otázka

Davide - a proč jej honit ? je tolik států, které vlastní letectvo vůbec nemají a jde to.  !!   Kdyby někdo opravdu chtěl, tak u nás z upraveného civilního letadla lze prakticky sundat kdekoliv, cokoliv - a žádná stíhačka  tomu nemůže zabránit. Při odchýlení z trasy jde o tak krátký čas, že na to nemůže zareagovat žádná stíhačka, pokud  by nebyla zrovna někde poblíž ve vzduchu - a to jak všichni víme dnes v žádném případě není. Vaše obavy jsou totiž naprosto zbytečné.

0/0
10.3.2011 12:28

David Ondrejkovič

Re: Kontrolní otázka

Dovolil bych si požádat o seznam států, které se ROZHODLY nadzvukové letectvo nemít. Když uvažujeme třeba Lucembursko, tak to s ohledem na velikost svého území skutečně může být o něco málo klidnější než my, ale suverenita jeho vzdušného prostoru je i tak zajištěna spojeneckými dohodami se sousedy (NL, BE a DE). Pobaltí by zase rádo, ale nemůže - tak jsme ho půl roku hlídali my s Gripeny. Samozřejmě můžeme dospět k podobnému POLITICKÉMU rozhodnutí a vynutitelnosti pravidel ve vzdušném prostoru se vzdát. Nicméně budeme muset tak jako tak řešit co s tím - úplnou rezignaci si představit nedokážu - přeci jen ještě ZATÍM nejsme zhrouceným státem. V případě spojenecké dohody o zabezpečení našeho vzdušného prostoru silami jiných států se vnucuje otázka - CO ZA TO? Lze být ve spojeneckém vztahu pouhými pasivními konzumenty? Jednou už to tady bylo - tenkrát se tomu tuším říkalo "Protektorát" :-/

0/0
10.3.2011 12:57

petluke

Re: Kontrolní otázka

Davide, máte naprostou pravdu, ale nepočítejte s tím, že svého oponenta přesvědčíte. Protivzdušnou obranu má zjevně v malíčku a první zkušenosti sbíral  v únoru 1937, jako velitel protiletadlové baterie Klementa Gottwalda. Na řece Jarama, kousíček pod Madridem....

0/0
10.3.2011 14:33

zdeseny obcan

nepotrebujeme zlodejske politiky

Armadni zakazky nejsou o obrane ale o tom jak vykrast erar. Dokud nam budou vladnout zlocinci tak se na tom nic nezmeni. Dalsi revoluce by nemela byt sametova.

0/0
10.3.2011 7:59

kaktusak

Potřebujeme silnou protivzdušnou obranu

Jediný možný agresor spoléhá, jak známo, na letectvo. Když bude vědět, že jsme schopni sestřelit významné množství jeho strojů, neodváží se zaútočit.

0/0
9.3.2011 20:57

SID09

Re: Potřebujeme silnou protivzdušnou obranu

Kaktusáku, prozra´d nám prosím název toho agresora, který má tak silné letectvo ;-D!! 

0/0
10.3.2011 8:10

Wrunx

No prosímvás...

jakou "vzdušnou převahu"? A proti komu? Ke komu chodíte na takové názory...?

0/0
9.3.2011 19:32

Karl Novak

Pokud by se zrušila celní správa (8000 zaměstnaců)

Kocábovo ministerstvo a podpora všech 500 organizací pro začleňování Cikánů do společnosti, dále statistický úřad, antimonopolní úřad, nejvyšší kontrolní úřad, Rada pro televizní a rozhlasové vysílání, podpora soukromích divadel, podpora sportu včetně příslušné části Ministerstva školství, zrušila se státní podpora tzv. alternativních zdrojů energie, zrušila se podpora vývozu, zrušily se investiční pobídky, začala se měřit výkonnost soudců a policie, najednou by bylo peněz na stíhačky a ještě by zbylo místo pro snižování daní.

0/0
9.3.2011 18:27

SID09

Re: Pokud by se zrušila celní správa (8000 zaměstnaců)

No dobře - rušení některých úřadů může začít - bude se jednat ale díky legislativě o dlouhodobý proces. Stíhačky ale můžu zrušit ze dne na den tím, že je prostě nekoupím. ;-D!!

0/0
9.3.2011 18:39

Karl Novak

Re: Pokud by se zrušila celní správa (8000 zaměstnaců)

K čemu máme stát ? Pro dvě věci:

1. Vnější obrana

2. Interní bezpečnost majetku, zdraví a života

Všechno ostatní je zbytné a lze zajišťovat soukromou firmou.

To znamená, že daně mají jít právě do obrany.

0/0
9.3.2011 19:04

SID09

Re: Pokud by se zrušila celní správa (8000 zaměstnaců)

ad 1) jedná se pouze o fikci - nikdy tomu tak nebylo v rámci novodobých dějin

ad 2 ) další fáma

      Stát pouze zajišťuje textaci zákonů. Za zdraví je odpovědný každý sám. Život a majetek si musíte taky ochránit. Pokud se vám majetek někdo ukradne - ( policie samozřejmě na nic nepříjde a nic vám nikdo nevrátí ) a vy zloděje chytíte, musíte jej pustit, aby si mohl váš majetek odnést.

Proč bych se měl tedy vojensky bránit proti nějakýmu zloději, když je to v duchu našich civilních zákonů,  vlastně nelegální.

Dnes si bezpečnost, zdraví........ zajišťuje každý, kdo může soukromou firmou. To znamená, že obrana je naprosto zbytečný sektor, který je placený ze státního rozpočtu!!!!!!.

0/0
9.3.2011 19:21

pavel 99

Re: Pokud by se zrušila celní správa (8000 zaměstnaců)

tak to by bylo nejlepší zrušit rovnou ten stát, ne? Stejně nefunguje - tudíž je k ničemu.:-/

0/0
9.3.2011 20:13

SID09

Re: Pokud by se zrušila celní správa (8000 zaměstnaců)

Už pochopte, že ten stát s jeho problémy nikdo nechce - ani teroristi.

Je potřeba udržovat lid v nevědomosti, pod zdáním demokratické vlády. Demagogové voličům něco nakecají a zase můžou "demokraticky" 4 roky rozkrádat naše daně !

To co výnosné, si nepřítel, či zloděj už dávno "koupil" od našich politiků. Proč by někdo rušil to, co mu vlastně vyhovuje ;-)!!

0/0
9.3.2011 20:18

Karl Novak

Re: Pokud by se zrušila celní správa (8000 zaměstnaců)

Souhlasím s tím, že náš stát je od mé představy ideálního státu na hony vzdálený.

Ovšem, ty dvě funkce státu jsou správné. Beze státu je to anarchie, to by nebylo lepší než současný stav.

0/0
9.3.2011 21:10

johnpeters

Myslím,

že pobaltské státy by NATO ochránilo stejně dobře,jakož i nás.L 159 na náš vzdušný prostor by bohatě stačily.To by bylo chechtáků,že pane poslanče!A propos,koukejte už něco dělat-VV-s těmi dinosaury a korupcí,na co jsem vás volil???!!!;-O

0/0
9.3.2011 18:03

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Myslím,

L-159 jsou dobrý leda tak jako předimenzovaný COINRv

0/0
9.3.2011 18:07

David Ondrejkovič

Re: Myslím,

L-159 nedohoní běžné dopravní letadlo - ani k němu nedostoupá.

0/0
10.3.2011 13:02

picky

NE.

0/0
9.3.2011 17:35

jurneff

Stíhačky ano, ale.......

.....když my máme , pane poslanče, strašně špatné zkušenosti s transparentními výběrovými řízeními a nemáme důvod se domnívat, že příště to bude jiné, než dříve.

A divíte se? Když Kato Kavan, de facto usvědčen cizími vyšetřovateli, se nám směje do ksichtu a socani z těch prachů dodnes živí své černé kampaně?

0/0
9.3.2011 17:34

SID09

Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

Šetřit na lidech se musí – ať to stojí, co to stojí – viz DPH na léky a potraviny. Ušetřený peníze pak můžeme vyhodit na koníček několika jedinců a zadlužit tak náš stát zase o nějakou tu miliardičku. Pokud chce vaše strana šetřit, mělo by se začít právě s nepotřebnou armádou. Přestaňte se vymlouvat na závazky k alianci a začněte už konečně použígvat rozum. Všichni čekáme, kdy konečně seberete ty nakradené majetky těm velkým zlodějům, tunelářům a bývalým i dnešním politikům, kteří zapříčinili takové škody. Do dnešního dne jste tedy nic moc ještě nepředvedli. Přestaňte tajtrlíkovat jako ODS a ČSSD a začněte konečně používat mozek, jinak je po vás, v příštích volbách, veta.

0/0
9.3.2011 17:18

pavel 99

Re: Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

tak tak. Zrušíme letectvo, armádu, vzhledem k výsledkům můžeme i policii všichni si slíbíme, že se budeme mít rádi a budeme na sebe hodní a nastane ráj.;-D

0/0
9.3.2011 17:44

SID09

Re: Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

Pavlíku - ještě víš prd o skutečném nepříteli. Jediným nepřítelem ČR jsou jeho vlastní politikové ;-D!!

0/0
9.3.2011 17:53

pavel 99

Re: Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

ty zrušíme taky. Ještě nějaký návrh na zrušení něčeho?;-D

0/0
9.3.2011 18:00

SID09

Re: Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

Pro začátek stačí ta armáda a potom bych omezil počet ústavních činitelů na 1/3, aby se snížil počet zkorumpovatelných osob. !!!!

0/0
9.3.2011 18:04

pavel 99

Re: Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

k čemu nám jsou jacíkoliv "ústavní činitelé", když stát není schopen zajistit nic? Ani ochranu před nájezdy "kobylek" ať už jsou jakékoliv?:-/

0/0
9.3.2011 20:15

SID09

Re: Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

Stát jsou především ústavní činitelé. Lid je pouze plátcem daní, ale jinak je naprosto bezcený. Jakých kobylek se to vlastně bojíte ? Rusů, Arabů, nebo Černochů ? Všichni sem mohou přijet naprosto legálně - proč by to dělal ve vojenské technice ? A Číňani - ti si nás koupí kdykoliv, kdy se jim to zamane. Proč by ale kupovali takovou bezvýznamnou zem, která nemá ani námořní přístav. ;-D!!

0/0
9.3.2011 20:22

David Ondrejkovič

Re: Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

R^R^R^R^

0/0
10.3.2011 13:04

David Ondrejkovič

Re: Něco jste pil, nebo vas už někdo podmazal ?

R^R^R^

0/0
10.3.2011 13:03

mmaaxxxoo

....

Také mne to napadlo. Přečetl jsem si vyjádření, vysvětlení nějakého leteckého odborníka (nechytejte mě za slovíčka) a dal jsem mu za pravdu. Na druhou stranu,si myslím, že armáda má plné hangáry nových L-159. Proč je nevyužít, kolikrát byly drahé gripeny použity k obraně? Krom jednoho doprovodu letadla, které snad zabloudilo, tak nebyly. Ovšem, je to jen můj laický názor. Jen si myslím, že diskuze sklouzne k demagogii a politice.

0/0
9.3.2011 17:16

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: ....

Armáda se nejspíš stydí přiznat, že celá koncepce lehkých bitevních letounů byl trapný omyl.

0/0
9.3.2011 17:26

petluke

Re: ....

L-159 má zhruba stejnou rychlost jako dopravní aeroplán. Než se vyškrábe do jeho letové hladiny, je dopravák v prachu. Nebo třeba v Temelíně. L-159 můžeme samozřejmě použít i k obraně, ale není to úplně ono. Na konzervu beru většinou otvírák. Kámen používám jen v nouzi.

0/0
9.3.2011 17:47

mmaaxxxoo

Re: ....

Jo, rozumný argument.

0/0
9.3.2011 18:02

SID09

Re: ....

Z vojenského hlediska je existence nadzvukových letounů zcela nepotřebná.  !!!!

Nebo je stejně potřebná, jako nutnost vlastní jaderné ponorky, která by mohla střežit Labe od Hřenska až po Mělník. Většinu trasy sice bude muset plavat nad vodou, ale bude mít takové parametry, že v případě potřeby by se mohla i celá potopit - na zvlášť k tomu určeném místě.  ;-D!!!!;-D

0/0
9.3.2011 18:02

mmaaxxxoo

Re: ....

A co ten argument k Temelínu? Nedá se nikdy vyloučit nějaký útok na jadernou elektrárnu. Než alca vyletí a doletí, tak Temelín vyletí a doletí.

0/0
9.3.2011 18:28

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: ....

Samotný reaktor by měl náraz letadla přežít bez větších následků, někde jsem viděl video, kde to zkoušeli s vyřazeným Phantomem. I když elektrárnu by to z provozu asi vyřadilo.

0/0
9.3.2011 18:37

SID09

Re: ....

Otázkou je kdo by temelín chtěl vyhazovat ? Že by spojenecké letectvo ze Slovenska ?

Nebo že by Kádáfí vyslal letku přes středozemní moře, Španělsko, Francii, a Německo ;-D!!;-D!!;-D

0/0
9.3.2011 18:42

mmaaxxxoo

Re: ....

Myslíte, že stačí napsat, zákaz útočení na Temelín. Zaútočit může kdekdo, přestože to je prakticky vyloučeno. Ovšem, stát by tu obranu, potažmo výstrahu, měl mít. Prosím, ty smajlíky příště vynechejte, výsměch to seriozní diskuze nepatří.

0/0
9.3.2011 18:56

SID09

Re: ....

Kdo asi by tak mohl na temelín zaútočit ?  ;-D?

 Schválně - kdo a čím ??  ;-D

Schválně a proč ? ;-D

  ;-D!!

0/0
9.3.2011 19:25

Wrunx

Re: ....

Nějaké úvahy ála eliminace leteckého útoku na nějaký objekt jsou zcela zcestné, pokud nepočítají s největší brzdou jakékoli akce - vojenskopolitickou byrokracií. Stíhač může být na místě vcelku rychle, ale než se ten velitelský a politický mamut probudí a přijme rozhodnutí "sestřelit" (a otázka je zda vůbec!) tak už bude letadlo buďto dávno na zemi anebo dávno ve vzdušném prostoru jiného státu... :-(((

0/0
9.3.2011 19:36

SID09

Re: ....

Jóóóóó to my kdysi dávno zažili, že "zastavit" let nebylo tak jednoduché rozhodnutí a ty svítící tečky, který sklom -*rdi opačně zapisovali a zakreslovali, se strašně rychle měnili, takže za chvilku byly ty tečky  tam, kam se na ně nemohlo. ;-D!! 

0/0
9.3.2011 20:14

David Ondrejkovič

Re: ....

... i přesto se letoun letící z Polska do Rakouska sestřelil v 80.tých letech někde u Bratislavy. I když zrovna na tenhle zásah bych teda hrdý nebyl :-(

0/0
10.3.2011 13:08

David Ondrejkovič

Re: ....

Tak to je VELKÝ omyl chlapče :-) Politické následky jsou jiná věc, ale systém připraven JE.

0/0
10.3.2011 13:06

Lobo - krotitel nanotermitů

Otázka je,

co nakoupit... :-P

0/0
9.3.2011 17:14

kevinbb

Souhlas,

nesmi se zapominat take na to, ze se rika "dnes pritel zitra nepritel". A v tehle dobe vubec nic vyjimecneho.

Svoje nadzvukove letectvo potrebujem, uz staci, ze jsme nasi kratkozrakosti osekali nasi armadu.

R^

0/0
9.3.2011 17:12

SID09

Re: Souhlas,

Můžete mi vyjmenovat, kolikrát naše nadzvukové letectvo úspěšně při obraně této země zasáhlo ? Můžete klidně začít od roku 1950 - ať se vám to dobře počítá. !!;-D

0/0
9.3.2011 17:21

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Souhlas,

Tuším že sundali nějaký Thunderjet, někdy v 50.letech, a taky nějaký vrtulníky.

0/0
9.3.2011 17:33

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: Souhlas,

I když to vlastně ještě nebylo nadzvukový letectvo.

0/0
9.3.2011 17:33

petluke

Re: Souhlas,

MiG-15 byl těsně podzvukový, ale pořád o nějakých 150km/h rychlejší, než moderní podzvuková L-159. Ten sestřel, o kterém píšete se odehrál před 58 lety. Kousek od Merklína (v okolí se pekl vynikající chleba, ale to je trochu mimo...)

0/0
9.3.2011 17:57



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.