Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

katerina.sestakovanovotna

Velice prospěšný článek.

Děkuji za zasvěcené informace a karmuji. Nedávno jsem psala na podobné téma http://sestakovanovotna.blog.idnes.cz/c/159411/O-zodpovednosti-zapadni-civilizace-vuci-problemum-v-Africe.html a dost mne překvapila masová averze lidí proti jakékoliv formě pomoci Africe. Čekala jsem, že lidé nebudou chtít osobně přispívat, ale trochu mne zaráží, jak moc je štvou snahy jiných nebo i pouhé diskuse o tom, jaká forma pomoci je nejrozumější a nejúčinnější. Držím Vám palce a ještě jednou děkuji.

0/0
28.11.2010 13:03

Sergeant

Re: Velice prospěšný článek.

Váš článek ani diskusi jsem nečetl, ale řekl bych, že nevadí ani tak pomoc Africe, jako neustálá snaha podsouvat nám zodpovědnost za Afriku. Když vidím hladové africké děti, cítím lítost, ale necítím se za to zodpovědný.

Článek si přečtu:-)

0/0
28.11.2010 14:36

Sergeant

Re: Velice prospěšný článek.

Přečetl jsem si Váš výše zmíněný článek, ale je mi líto, pořád žádnou zodpovědnost za Afriku necítím.

Myslím, že nadále zůstanu u příspěvků na Fond ohrožených dětí a adopce na dálku v Indii.

0/0
28.11.2010 20:44

cinklá státní zakázka

Dotaz autorovi:

Čím byla vaše dobrodružná cesta + následná analýza prospěšné naší zemi v době krize, kdy se plošně šetří téměř na všem a na každém? A kolik za to všechno daňový poplatník zaplatil?

0/0
28.11.2010 11:57

ippokorny

Jste si jistý, že nepíšete o Česku?

Kolik lidí u nás by chtělo rozdávat cizí peníze, které nikdy nevydělali?

Kolik úředníků tvrdí, že musí mít perfektní auto, aby přijeli na jednání odpočinutí.

Kolik je u nás zbytečných projeklů a kdo nese odpovědnost za ty špatné?

Kolik lidí dostane třeba nové bydlení a nikdo se nestaríá o údržbu a lidé ten byt zničí a natáhnou ruku znovu. Stačí to? Nekritizujte cizí zemi, podívejte se pouze kolem sebe. Ještě mají poslanci levné jídlo a zneužívají náhrady? P.P:

0/0
27.11.2010 18:12

SID09

Re: Jste si jistý, že nepíšete o Česku?

R^!!;-D

0/0
28.11.2010 9:16

Vítek Procházka

Re: Jste si jistý, že nepíšete o Česku?

;-D ale zase nezapomeňte, že tady nešlo o kritiku, ale o to, aby mi jsme si ohlídali na co peníze vlastně dáváme.

0/0
28.11.2010 11:36

SID09

Re: Jste si jistý, že nepíšete o Česku?

No, já si myslím že i vláda obdarovávané země by měla na oplátku něco nabídnout, jinak to bude stejný jako u hnědočechů. Zvyknou si, že mají mít jen nataženou ruku. !!

0/0
28.11.2010 11:56

Tuubeen

Re: Jste si jistý, že nepíšete o Česku?

Ono to většinou funguje tak, že vlády obdarovávaných zemí něco na oplátku nabízejí (jinak by nic nedostlai), rozdíl je v tom, že to, co nabízejí, "teče" za státního, zatímco na pomoci vydělají konkrétní lidé, kteří to "tečení" řídí...

0/0
28.11.2010 14:13

vver440 multikulturní inženýr

já nepomáhám a pomáhat nebudu

peníze se daj použít na užitečnější věci, než je nějaká studna. Rv

0/0
27.11.2010 13:55

Niktor

Dobrý článek

R^

0/0
27.11.2010 13:15

paltt

Och,''humanitarni spoluprace'' ???

Vite mlady muzi, tak nejak jsem drobne rozmrzely vasim clankem. Mate to nejak pomylene. Na jednu stranu pisete zcela presne, ze penize jsou de fakto ''vyuzity'' na administrativni stranku projektu a na samotny projekt pomoci zbyde pomerne zanedbatelna cast onech penez. Na druhou stranu nam zde predkladate vizi, dle ktere musi lide v CR citit moralni odpovednost za tyto chudinky ve zminovanych statech.

A to jako PROC? Vzdyt je to nesmysl.

Budu mozna trosku drsny, ale situace, v ktere se nachazeji JE pouze jejich problem. Cim si zaslouzili tolik pozornosti? Umiraji zizni a sedi az jim nekdo opravi vrt?

No tak at klidne zemrou! Bude po problemech. Jiz nebudete psat nesmyslne clanky, nebudou se poradat nesmyslne sbirky na pomoc Africanum. Nebudou tito chudinkove poradat pristehovalecke najezdy do Evropy atd.

Skutecne, pokud se oni sami nezapapoji a nebudou chtit, nemaji na nic pravo. Ani na nas soucit ne.

0/0
27.11.2010 12:52

Pavel Skeptik II

Takže,

z Vašeho článku vyplývá pouze jedno! Přestat s tím, jsou to vyhozené peníze! Hlavně jste mě dojal s tím, že za název pomoc by se mohli urazit! Pokud mi někdo dá tisíc doláčů a nazve to jako příspěvek na krmení pro mého psa, budou ty prachy mít menší hodnotu než jako příspěvek na stravu pro mou kočku?

Také si myslím, že všechny ty pomoci brání v tom, aby v Africe zůstali pouze ti schopní se uživit! Zbytek opuštěného prostoru už někdo obsadí! Otázka je jestli to budou musulmani a celá Afrika se stane pouští, jako Střední východ, nebo my a z Afriky zase bude zemědělský a surovinový ráj pro celý svět, jak to bylo cca před 60ti lety! Ještě je tady Čína, a ta na nějaké humanitární nuance kašle a proto ty suroviny zatím proudí k nim skoro za babku! Měli bychom se poučit! Jinak se z "globalizované" ekonomiky stane pouze asijská záležitost a z Evropy bude skansen!

BEZ PRÁCE NEJSOU NEJEN KOLÁČE, DNES ANI CHLEBA!!!!

0/0
27.11.2010 10:59

SID09

Re: Takže,

Bohužel máte pravdu, i když musím připustit, že ten poslanecký holobrádek si aspoň uvědomuje, že většina vybraných peněz jde na administrativu spojenou se správou pomoci. No a ten zbytek jde především na posílení kmenových náčelníků, africké mafie a slouží jako zdroj černého obchodu. Jen zanedbatelná část jde skutečně potřebným. Dokud si všichni ti pomahači neuvědomí, že plně postačí, aby příslušné vlády zajistili bezpečnost, nastolení právního řádu a jeho vymahatelnosti a ochrany cizích investic, tak je jakákoliv pomoc zbytečná. Kde tyto základní prvky demokracie příslušná vláda zajistí, nemusí se už dál o nic starat, protože investoři příjdou sami a začnou zajišťovat dotace státního rozpočtu z daní. Tedy pokud obyvatelstvo dané země bude ochotno pracovat ! !!;-)

0/0
27.11.2010 12:25

Vítek Procházka

kam jdou peníze.

Jsem rád, že se věci začaly nazývat pravými jmény.

Pomoc je třeba, jak jsem psal v nějaké reakci - jednak se z těchto zemí může stát později náš partner, a hlavně to může uklidnit situaci v regionu.

Na druhou stranu je třeba mluvit o tom, že jen tak dávat peníze, ani pořádně nevědět na co, místním lidem by to ve skutečnosti nijak nepomohlo a zemi k rozvoji už vůbec ne. Takže jsem rád, že se o tomto mluví a že peníze budou do budoucna vynakládány, co nejúčelněji.

0/0
27.11.2010 10:30

bruja25

...

Jsme lidi, tak by jsme si měli pomáhat, chápu, že by to potřebovali někteří Češi taky, ale snad se nemáme ještě tak zle, aby nám bylo líto peněz, kterých není moc, a které opravdu mohou zachránit životy. 

0/0
27.11.2010 10:25

Vítek Procházka

Re: ...

přesně tak. Neříkám, že všichni, ale je mnoho Čechů, které se považuje za chudé, ne protože by neměli na jídlo či bydlení, ale protože nemají na značkové oblečení, voňavky, dovolené, plazmovou televizi, netbook, iPhone, .... atd.

Popř. nemají na jídlo, protože si tyto věci koupili.

0/0
27.11.2010 10:38

Bruce Willis

Re: ...

R^R^

0/0
27.11.2010 12:00

zdeseny obcan

Re: ...

Zachranit bychom meli predevsim svoje vlastni zivoty a to tim ze opevnime Evropu pred naporem novodobych barbaru.  Uplaceni najezdniku aby byli aspon chvilku hodni je hodne kratkozraka strategie.

0/0
27.11.2010 12:52

paltt

Re: ...

R^

0/0
27.11.2010 13:39

Jakub Zezula

tak nějak se divím,

že kolika lidem vadí tato rozvojová pomoc, a přitom panu poslanci nikdo nepřipomíná zahraniční vojenské mise v Afghánistánu, Íráku a kde všude jinde. To nikomu nevadí?

0/0
26.11.2010 22:47

Politicky korektní lež

Re: tak nějak se divím,

Vadí, ale o tom článek ani tak nebyl

0/0
26.11.2010 23:23

Jakub Zezula

Re: tak nějak se divím,

tak to jsem rád, že vadí R^

0/0
26.11.2010 23:26

martin5.33

Re: tak nějak se divím,

Mě to nevadí, vojenské akce mají smysl.

0/0
27.11.2010 8:36

SID09

Re: tak nějak se divím,

;-D;-D To se člověk i zasměje po ránu !!;-D

0/0
27.11.2010 12:26

Jakub Zezula

Re: tak nějak se divím,

opravdu mají smysl? podle mě má větší smysl postavení školy v Africe než projíždění  se vojáčků v autech za miliardy v afghánské poušti, kromě toho, postavení školy by daňové poplatníky nestálo tolik

0/0
27.11.2010 18:15

Sergeant

Re: tak nějak se divím,

Vojáky máme v Afghánistánu jako součást provinčního rekonstrukčního týmu, vážený pane.

http://www.youtube.com/watch?v=yyLIhDG0rVY&feature=related

0/0
27.11.2010 20:48

Jakub Zezula

Re: tak nějak se divím,

to sice ano, ale pořád vychází levněji postavit školu v Etiopii, daleko menší efekt má strhávat búrky afghánským ženám, než naučit děcka v Etiopii číst a psát, v Etiopii by to akorát nebylo s vojenským doprovodem

0/0
27.11.2010 22:43

Sergeant

Re: tak nějak se divím,

Nikdo tam nikomu nic nestrhává.

Kromě toho jak vyřeší škola v Etiopii problémy v Afghánistánu a s Afghánistánem?

0/0
28.11.2010 11:52

Jakub Zezula

Re: tak nějak se divím,

takže uznáváte, že Afghánistán problémy má a je třeba je řešit, zatímco Etiopie je nemá a řešit se nemusí? tak potom je to asi otázka preferencí, kam by se měla vlévat  mezinárodní pomoc, já preferuji  rozvoj gramotnosti a efektivního využití přírodních zdrojů v Africe, a když už pomáháme v Afghánistánu (dokonce i vojensky), můžeme pomáhat i v Africe

0/0
28.11.2010 12:05

Sergeant

Re: tak nějak se divím,

Nikdy jsem neřekl, že Etiopie problémy nemá a že se nemají řešit.

Ovšem pokud jde o preference, máte nějaký speciální důvod, proč upřednostňovat zrovna Afriku?

0/0
28.11.2010 12:40

Jakub Zezula

Re: tak nějak se divím,

no, nechci říct, že bych vyloženě upřednostňoval něco před něčím, ten koment o tom, že pomoc Africe každému vadí a vojenské mise nevadí nikomu, jsem myslel tak, že můžeme pomáhat i jinak než okupačně-vojensky, a pokud v Afghánistánu pracují naše rekonstrukční týmy (za peníze daňových poplatníku), tak proč by nemohly i jinde, to je to, o co mi jde, já nevidím rozdíl mezi potřebnými v Africe a potřebnými v Afghánistánu

0/0
28.11.2010 13:12

Sergeant

Re: tak nějak se divím,

Máte pravdu, při pomoci potřebným nejde skutečně rozlišovat tomu málo tomu nic, tomu trochu tomu víc.

Jen sem měl ze začátku dojem, že snad považujete chudé Afghánce za méně potřebné než chudé Afričany.

0/0
28.11.2010 14:33

martin5.33

Re: tak nějak se divím,

Ano, jsem rád, že se ty války odehrávají u nich a nemají sílu snažit se je přenést k nám.

Význam stavby školy je prakticky nulový, k čemu jim je naučit se číst a psát? Aby si dokázali vyplnit formulář na dávky od Člověka v tísni?

0/0
27.11.2010 20:55

SID09

Re: tak nějak se divím,

Gramotný člověk se pak může snadněji pokusit o emigraci, než tupoun.!!;-D

0/0
28.11.2010 9:18

Tuubeen

Re: tak nějak se divím,

Asi aby si nezaměstnaní mohli přečíst noviny, pokud jim kobylky nesežerou úrodu a na ty noviny jim zbude... :-/

0/0
28.11.2010 14:12

Kitten

Kolik peněz jste už v životě vydělal

Kolik hodnot jste vytvořil a kolik peněz jste, pane poslanče, v životě vydělal (nikoliv dostal za zaměstnání u státu)? Abyste měl reálný pohled na hodnoty, abyste měl aspoň jakési morální právo na rozhodování o našich daních, o rozdávání peněz, které nevlastníte, o "poznávání světa" za peníze vybrané od těch, kteří se do Afriky dívat nelítají, nikdy na takový výlet nenašetří, a kteří sami často potřebují pomoc více, než potenciálně velmi bohaté africké země?

0/0
26.11.2010 21:37

Vítek Procházka

Re: Kolik peněz jste už v životě vydělal

?? Kitten, proč tolik zášti? ČR je již zemí vyspělou a jako taková pomáhá zemím rozvojovým, s tím přeci konkrétní člověk v tomto případě pan Paggio nemá co do činění,

Naopak oceňuji, že se tam jel podívat a že zjistil, na co peníze jdou a jsou dobře využity, kam proudí zbytečně a kam by jít mohli.

Nezapomínejte, že je třeba myslet do budoucna : ze země, které dnes pomáháme, se zítra může stát náš významní partner.

0/0
27.11.2010 10:24

SID09

Re: Kolik peněz jste už v životě vydělal

Mnooooo. Partner vyváží to, čeho má hodně a dováží to, čeho má málo. Africké země vyváží za peníze a zbraně zejména do Číny a dostávají zdarma z Evropy. Hezká rovnováha. !!;-D

0/0
27.11.2010 15:20

Jakub Zezula

souhlasím

myslím, že by se nemělo zapomínat na rozvojové země, ale...

---

měl byste brát vpotaz i názory zde přítomných diskutéru, plátců daní, kteří Vám ,,dávají na chleba", a kterým máte být podle jejich názorů náležitě vděčný, protože to dělají z milosti

0/0
26.11.2010 21:09

pěnice

Re: souhlasím

Jestli to je z Vaší strany ironie pane Zezula,pak není na místě.Když vzpomenu,jak se snaží v kampani zalíbit voličům,pak mají naslouchat jejich hlasu také po volbách.

0/0
26.11.2010 21:45

Jakub Zezula

Re: souhlasím

dívejte, já jsem VV nevolil, stejně jako žádnou jinou stranu, která je v dnešním parlamentu, takže se mohu v klidu distancovat od nějaké osobní zainteresovanosti v tom, co současní páni poslanci dělají - tomu hlasu by naslouchat měli, to je pravda, ale co když je většinový zájem společnosti takový, že s mezinárodní pomocí souhlasí nebo jim je to jedno, potom budou samozřejmě poslouchat tu většinu a hlas jednotlivce zanikne v hlučícím davu, to je také demokracie

0/0
26.11.2010 21:55

Karl Novak

Nepřeji si, aby se z mích daní

financovala humanitární zahraniční pomoc.

Daně v žádném případě nemají sloužit k tomuto účelu.

Pan poslanec ať po pracovní době vybírá peníze a organizuje pomoc.

Ale za své peníze a ve svém volném čase !

0/0
26.11.2010 20:25

Libor M

Re: Nepřeji si, aby se z mích daní

mích jako mícha?

0/0
26.11.2010 20:57

Jakub Zezula

Re: Nepřeji si, aby se z mích daní

mých se píše s tvrdým ,,y", nebudu podceňovat Vaše odvody na daních, proto se zdržím dalšího komentáře

0/0
26.11.2010 21:02

martin5.33

Re: Nepřeji si, aby se z mích daní

Kdyby to opravil na "mých" může se stát každému, nepíšeme tu diktáty. Tak byste souhlasil s tím co napsal?

0/0
27.11.2010 8:37

Jakub Zezula

Re: Nepřeji si, aby se z mích daní

asi tak jako s řečmi Harpagona

0/0
27.11.2010 18:19

martin5.33

Re: Nepřeji si, aby se z mích daní

Neznám Vás, tak nevím zda souhlasíte s řečmi Harpagona.

0/0
27.11.2010 20:58

Jakub Zezula

Re: Nepřeji si, aby se z mích daní

nesouhlasím s řečmi Harpagona, tedy ani s řečmi toho bloggera, co napsal mích místo mých

0/0
28.11.2010 10:31

pěnice

Tady se hlásá na všechny strany,jak je třeba šetřit hlavně v

a pán nám tady vykládá,jak je hrdý,že může naše peníze vozit jinam a ještě má pocit,jaký je frajer.Já už dávno říkám,že do spolku Člověk v tísni bych nedala ani haléř.Jsou to peníze vyhozené oknem.Stejně jako u našeho opáleného etnika.Prostě studna bezedná,.

0/0
26.11.2010 20:13



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.